Verzenden & retourneren
Verzenden & retourneren
VERZENDEN
Levertijden
Bestellingen die op maandag t/m vrijdag voor 16.00 uur worden voltooid, zullen binnen 2 werkdagen worden bezorgd. Bestellingen die op zaterdag en zondag worden geplaatst, worden ook binnen 2 werkdagen bezorgd. Je kunt in het afrekenproces kiezen voor een andere bezorgdag door dit aan te geven in de opmerkingen. De bestellingen worden afgeleverd door PostNL.
Wanneer je een bestelling hebt geplaatst, zijn er twee opties mogelijk:
1. Bezorgen via PostNL
Als je hebt gekozen voor verzenden, zal er een bedrag van €4.99 in rekening worden gebracht bij een bestelling onder de €80,00,-. Bij een bestelling boven de €80,00- betaal je geen verzendkosten. Je krijgt een bevestiging van je bestelling op het mailadres dat je hebt aangegeven tijdens het bestelproces. Wanneer wij de bestelling hebben verzonden krijg je eveneens een e-mail. In deze e-mail vind je een link naar onze Track & Trace code, waarmee je de bestelling online kunt volgen.
2. Ophalen in de winkel
Als je ervoor kiest de bestelling op te halen in de winkel, dan is dat gratis. Dit kan binnen onze openingstijden (zie openingstijden) Zodra je bestelling klaarligt, word je door ons gebeld of krijg je een e-mail. Je bestelling blijft 14 dagen in onze winkel liggen. Als je het pakket na 2 dagen nog niet hebt opgehaald, wordt er contact met je opgenomen.
3. Mocht de bestelling om een of andere reden niet bezorgd zijn, dan stellen wij een onderzoek in bij de verzendmaatschappij, dit onderzoek kan tot 21 werkdagen duren, wij doen bij vermissing direct aangiften bij de politie.
RETOURNEREN
Als je een bestelling hebt gedaan, heb je 14 kalenderdagen bedenktermijn. Dit gaat in nadat de bestelling in ontvangst is genomen of is afgehaald in de winkel. Als de levering in delen is geschied, zal de datum van ontvangst van het laatste artikel gelden. Binnen deze dagen dien je de bestelling te retourneren of in ieder geval have2Have fashion op de hoogte te hebben gesteld van het retourneren. Na 14 kalenderdagen kan je niet meer retourneren, retourneren we de bestelling.
Voor retourneren zijn er twee opties mogelijk:
1. Retourneren via de post
Dit gaat volgens een aantal stappen:
Check of je binnen de wettelijke bedenktermijn valt en het artikel in originele staat verkeerd. Als dat het geval is, dan kun je verder naar stap 2.
De artikelen die je wilt retourneren moeten in ongeschonden staat zijn. Artikelen die op maat zijn gemaakt, vermaakt of op andere wijze niet meer zijn zoals het in de winkel heeft gehangen, mogen niet worden teruggestuurd. Ook is het van belang dat alle kaartjes en/of merklabels nog aan de producten zitten. Als blijkt dat er vermindering is van waarde van de producten door middel van gebruik of andere doeleinden wanneer have2have fashion de geretourneerde producten in ontvangst heeft genomen, kan hiervoor de klant aansprakelijk worden gesteld. Zie voor meer informatie de Algemene Voorwaarden. Artikelen uit de sale kunnen ook worden geretourneerd.
Je kunt online je verzending retour aanmelden via de website. Je komt dan bij je bestelling en kun je aangeven met welke reden je graag je artikel(en) wilt retourneren. Je krijgt daarna de keuze uit drie opties namelijk:Geld terug
Artikelen ruilen
Winkel tegoed
Na deze keuze kun je kiezen of je de bestelling bij een afleverpunt wilt brengen of dat je het zelf terug komt brengen in de winkel. Als je het via verzending wilt retourneren, ga dan verder naar stap 4. Kom je het zelf terugbrengen in de winkel? Ga dan naar het kopje Retourneren in de winkel.
Het verzenden van de retourzending gaat als volgt. Pak de artikelen die je retour wilt zenden in, gebruik hiervoor de originele verpakking. Indien dit niet mogelijk is, zorg ervoor dat de artikelen zo goed mogelijk zijn verpakt. Have2have fashion is niet aansprakelijk voor beschadigingen die optreden tijdens de retourzending of als het pakket kwijtraakt. Dit is de verantwoordelijkheid van de klant.
Wat betreft de kosten van retourzending: deze zijn voor eigen rekening. Zorg ervoor dat je het verzendbewijs goed bewaart, zodat je kan controleren of de retourzending bij ons is aangekomen.
Als de retourzending door Have2have fashion in ontvangst is gekomen, zal de terugbetaling zo spoedig mogelijk worden afgehandeld. We streven ernaar om binnen 10 werkdagen je bestelling te hebben verwerkt en het bedrag terug te storten op je rekening. We zullen je terugbetalen via dezelfde betaalwijze die je hebt gebruikt voor het betalen van je bestelling.
2. Retourneren in de winkel
Daarnaast bieden we je de optie om je bestelling gratis te retourneren. Dit geldt alleen als je de producten terugbrengt in de winkel. Je dient hiervoor aan stap 1 en 2 te voldoen. Wat betreft stap 3: je meldt je retourzending online aan en vinkt daarbij de optie aan dat je de artikelen komt terugbrengen in de winkel. We zullen dan ook zo spoedig mogelijk je retourzending afhandelen en terugbetalen via dezelfde betaalwijze die je hebt gebruikt voor het betalen van je bestelling, hier kan 10 werkdagen overheen gaan.
Artikelen die je niet kunt retourneren zijn:
• Gedragen, gebruikte, beschadigde en/of gewassen producten
• Producten die niet in de originele staat verkeren
• Producten zonder labels en/of originele verpakking
• Ondergoed en sieraden
*Swimwear mag enkel geretourneerd worden inclusief hygiene strip en in originele verpakking.